Acțiunea denumită generic „Miercurea sirenelor” se desfășoară, începând din luna august 2017, în prima zi de miercuri a fiecărei luni, pentru testarea mijloacelor tehnice existente la nivel național și pentru îmbunătățirea timpului de reacție a autorităților în situații speciale de urgență. Acțiunea se desfășoară în toată țara, sub coordonarea Inspectoratului General pentru Situații de Urgență. Exercițiul de alarmare se desfășoară între orele 10:00 – 11:00. În acest interval, sirenele sună 4 minute, 2 minute unul din semnalele alarmă la dezastre (cinci sunete), prealarmă aeriană (trei sunete) și alarmă aeriană (15 sunete), urmate apoi de sunetul de încetare (un sunet continuu de 2 minute). Tipul de semnal introdus se stabilește de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență. Cele mai des întâlnite situații în care este alarmată populația prin intermediul sirenelor electrice și electronice sunt inundațiile, semnalând iminența producerii unor viituri care să pună în pericol viața persoanelor. Sirenele Municipiului Mediaș sunt cuprinse într-un sistem integrat, într-un arbore ierarhic: municipiu, ISU Sibiu, IGSU. În Mediaș sunt 8 sirene electronice și 5 electrice, toate cuprinse într-un sistem de acționare centralizat, mai puțin sirena electrică aflată în proprietatea SC Armax Gaz SA.