La volanul noii generații Honda Civic Type-R te simți precum Tony Stark (a.k.a Robert Downey Jr.) când poartă costumul de Iron Man. Suspensiile, direcția, frânele, dar mai ales cutia de viteze îți comunică tot ce fac și îți răspund de parcă ar fi parte din setul tău de reflexe naturale. Stă lipită în viraje precum scamele pe ariciul de la combinezon, iar cutia de viteze manuală îți dă o satisfacție echivalentă cu cea pe care o are un jucător de snooker când reușește fără efort bila de meci. De altfel, Honda Civic Type-R a stabilit în 2017 cel mai bun timp reușit până la acel moment de o mașină cu tracțiune față pe Nürburgring Nordschleife. Noul Honda Civic de vânzare exploatează eficient resursele de 320 CP și 400 Nm livrate de motorul VTEC TURBO de 2 litri. Are diferențial cu alunecare limitată, direcție cu două pinioane, demultiplicare variabilă și asistare electrică, precum și frâne cu sistem Brembo la puntea față, care include discuri de 350 mm și etriere cu 4 pistonașe. Aerodinamica atent studiată cuprinde un eleron imens, completat de generatoare de vortex deasupra lunetei, o podea cât mai plană, o cortină de aer frontală și un difuzor posterior. Cutia de viteze este gândită pentru a rezista la temperaturile înalte din timpul rulării pe circuit. Astfel, pe lângă sistemul său de răcire, caseta cutiei de viteze are forme adaptate la aerodinamica de sub mașină, pentru optimizarea răcirii. Totodată, transmisia manuală are și funcția „revmatching“ care ajustează mereu turațiile motorului pentru a fi la nivelul ideal. Deși este pregătită să reziste weekend de weekend la uzură pe circuit, Honda Civic Type-R este și un automobil de zi cu zi neașteptat de confortabil, spre deosebire de alte hothatch-uri. Asta se datorează suspensiilor adaptive la toate cele 4 roți. Acestea au senzori care măsoară forțele G (câte unul la baza montanților parbrizului și al treilea la puntea spate), precum și senzori pentru dezbaterea amortizoarelor, care permit reglarea continuă, în milisecunde, pentru estomparea denivelărilor. Iar șoferul poate selecta unul dintre cele trei moduri de rulare (Comfort, Sport și +R), care reglează răspunsul suspensiilor, transmisiei, direcției și accelerației. Spre deosebire de mașina de serie, Type-R-ul folosit pentru record a beneficiat de un roll-cage doar din rațiuni de siguranță, producătorul precizând că nu a contribuit în niciun fel la rigiditatea structurală a mașinii. Pentru a compensa masa suplimentară, mașinii i-au fost scoase bancheta spate și elemente din instalația de infotainement. Anvelopele folosite de mașina de record sunt anvelope performante legale pentru mers pe stradă, chiar dacă sunt mai orientate pentru circuit (așa-numitele semi-slick). În completarea design-ului exterior sportiv, interiorul este şi el inspirat din lumea curselor, prezentând scaune sport Type R cu tetiere integrate, din velur roşu şi stofă, volan îmbrăcat in piele, schimbător de viteze din aluminiu și cadrane de bord clare şi uşor de citit. Nivelul ridicat de confort şi accesibilitate este asigurat de noul sistem multimedia Honda Connect cu ecran touchscreen de 7″ cu navigaţie Garmin integrată (compatibilitate Apple Car Play și Android Auto), cameră video pentru mers in marșarier şi cruise control adaptiv. Deși spațiul de depozitare nu reprezintă un punct forte al mașinilor sport, aceste modele Honda Civic Type R dispun de un portbagaj generos de 420 l sau 786 l cu scaunele pliate. Interiorul Type R pune confortul șoferului și al pasagerilor pe primul plan. Interiorul care atrage cu sine pofta de aventură dispune de tot ce este necesar unui temerar. Mai mult, clienţii Honda România pot opta pentru una dintre cele cinci culori în care poate fi vopsit exteriorul noului Honda Civic Type R și anume: Championship White, Crystal Black, Polished Metal, Brilliant Sporty Blue și Milano Red. Honda Civic Type R este cea mai rapidă mașină cu tracțiune față din lume pe cinci circuite.
Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2019.