Coronavirusul s-a răspândit în mai multe țări din întreaga lume și nu există în prezent un tratament specific cunoscut. Pentru a preveni răspândirea coronavirusului și pentru a-și proteja angajații și clienții, unele lanțuri comerciale iau anumite măsuri și recomandă clienților să evite cumpărăturile în orele de vârf. Clienţii sunt îndemnaţi să aibă un comportament responsabil în acest context şi să aibă grijă la cei din jur, să cumpere responsabil şi să evite risipa alimentară, să vină neînsoţiţi la cumpărături şi să respecte regulile de prevenţie şi igienă. De asemenea, clienţii trebuie să folosească dezinfectantul de mâini de la intrarea din magazine, să păstreze distanţa de siguranţă de minimum 1 metru şi să opteze pentru plata cu cardul sau telefonul, în locul bancnotelor.

Opt sfaturi din Ghidul cumpărătorului în vremurile Corona

1. Evită transportul public pe distanțe mari și fă-ți cumpărăturile de la magazinul de pe lângă casă.
2. Nu ieși în public decât dacă chiar trebuie!
3. Sunt mulți oameni în magazinul ăla din vecini? Așteaptă liniștit afară, până se mai golește, la cel puțin 1 metru distanță față de ceilalți;
4. Când îți alegi produse neambalate, pune-ți neapărat mănușile alea din plastic de la magazin, pe care să nu uiți să le arunci la coș imediat ce termini treaba; așa te ferești de neplăceri și pe tine, și pe alții;
5. Cumpără doar strictul necesar, magazinele au destulă marfă în depozit și se aprovizionează întruna;
6. Dacă poți, evită plata cu bani cash; cardul te expune mai puțin la viruși;
7. Și când pleci, și când revii acasă, spală-te pe mâini cu apă și săpun, câte cel puțin 20 de secunde.
8. Curăță-ți des telefonul, dar nu cu spirt sau clor care ți se poate strecura printre taste și te lasă fără jucărie, ci cu un șervețel antibacterian.

#AsteaAșaSeFac