Când vorbim de mașini BMW sau automobile din gama Mini, avem deja în minte un standard de calitate și confort. Dar odată ce ai achiziționat o astfel de mașină, e important ca ea să fie întreținută corect, dacă vrei să o folosești mult mai mult timp. Și asta nu e tot. Dacă vrei să schimbi mai târziu gama sau clasa, poți să revinzi sau să vinzi o mașină mult mai ușor dacă a fost întreținută cu piese de BMW de la eXclusiv OEM față de un automobil care a trebuit să își adapteze funcțiile după tipul de piese aftermarket. Când vorbim de geometria mașinii vorbim practic de alinierea roților corectă din punct de vedere geometric, în așa fel încât anvelopele și cauciucurile să atingă în același timp solul și la același unghi, pentru ca sistemul să asigure o rulare cât mai facilă fără a opune rezistență (sau o rezistență cât mai aproape de zero). Prin urmare, în cazul unor automobile ce piese BMW originale, folosim de la eXclusiv OEM? În primul rând, atunci când simți că mașina este din ce în ce mai greu de controlat, pentru început poți să îi schimbi cauciucurile, pneurile, sau, dacă situația o cere, și jantele, mai ales dacă ai lovit cu roțile frontal într-o bordură mai înaltă și mai dură. Și dacă nu vrei să ai surprize când rulezi cu mașina pe un carosabil pretențios, este bine ca aceste piese să fie configurate la standarde, este recomandabil să alegi piese OEM BMW. Componente la sistemul de direcție, suspensia, și aceste piese au nevoie să fie schimbate dacă ai rulat mașina pe drumuri cu probleme mai mult timp. Și tot ce înseamnă piese de schimb pentru această operațiune, este bine să fie piese originale BMW. De ce le recomand clienților să nu achiziționeze piese After Market? În primul rând, cu piesele After Market nu ai garanția că acea componentă se va potrivi pe mașina ta. În al doilea rând, randamentul lor este extrem de scăzut, chiar dacă piesa se potrivește pe mașină. În ultimii ani, automobilele BMW cu motoare diesel au făcut un progres uriaș în materie de tehnologie, ceea ce a adus un plus de rafinament și valori de consum incredibil de mici, în condițiile în care puterea este la valori ridicate. In aceeași măsura, un propulsor pe benzină este în continuare mult mai rafinat, în special pentru traficul urban, unde pornirile dese de pe loc și utilizarea turațiilor joase nu sunt deloc plăcute pentru un diesel, oricât de bine optimizat este. Noile motorizări pe benzină au devenit mult mai economice, astfel încât diferența de consum de 5-6 l/100 km (față de diesel) în unele cazuri s-a micșorat. Până nu demult, motoarele diesel aveau un avantaj clar datorită faptului că sistemul turbo le oferea o elasticitate superioară. Cu toate acestea, astăzi, majoritatea motoarelor pe benzină sunt și ele turbo. Chiar și valorile de consum s-au echilibrat. Motoarele diesel pot consuma foarte puțin în regim extraurban, dar și motoarele pe benzină au devenit mai eficiente, mai ales atunci când sunt conduse într-un regim de mers moderat, fără turații ridicate. Și când e vorba de tuning, se pot tuna mult mai ușor motoarele pe benzină decât cele pe motorină. Pentru același brand și aceeași motorizare ca și capacitate, când vine vorba de service, un motor diesel va fi întotdeauna mai scump. Filtrul de particule pune deseori probleme, injectoarele sunt mai scumpe, la fel și turbinele sau volanta cu dublă masă. Și dacă vrei să îți optimizezi aceste costuri în timp, este important să optezi de la început pe piese auto BMW. Dacă le achiziționezi de la eXclusiv OEM vei avea prețuri de en-gros și garanția că ceea ce achiziționezi sunt piese certificate. Orice defecțiune la diesel vă costă scump, iar utilizarea unui diesel în traficul urban uzează excesiv orice componentă. În plus, situațiile se complică ușor și când vorbim de partea electrică. Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018.